www.swietlica-warszawa.opx.pl

Beata Baran - SP 355 w Warszawie.

                                

 

 

                                                                                                          

PRZ- Plan rozwoju zawodowego , który został przeze mnie opracowany jest kontynuacją mojej 22- letniej pracy w zawodzie nauczyciela – wychowawcy. Stanowi on rozwinięcie mojej dotychczasowej pracy dydaktyczno – wychowawczej.

Opracowany przeze mnie plan rozwoju zawodowego uwzględnia zadania i potrzeby wynikające z podstawowej dokumentacji Szkoły Podstawowej Nr 355 w Warszawie.

ROZPORZĄDZENIE §8 ust.2 pkt.1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenia własnej pracy i podniesienia jakości pracy szkoły.

Lp.

Zadania do realizacji

Formy realizacji

Termin

Dowody realizacji

1.

Utrwalenie procedur i wymagań kwalifikacyjnych niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego.

Analiza przepisów prawa oświatowego

( ustawy i rozporządzenia).

Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu na nauczyciela dyplomowanego.

Opracowanie planu rozwoju zawodowego

 

IX 2014.

Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zawodowego.

2.

Udział w szkoleniach, kursach, warsztatach,

dotyczących doskonalenia zawodowego.

Kursy, warsztaty,

Szkolenia.

Okres stażu –według

harmonogramu szkoleń.

Potwierdzenia,

materiały metodyczne.

 

3.

Dokumentacja realizacji planu rozwoju zawodowego.

Gromadzenie dokumentacji w teczce.

Okres stażu.

Dokumenty i potwierdzenia.

4.

Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej oraz interesujących artykułów w czasopismach pedagogicznych.

Czytanie literatury i czasopism pedagogicznych.

Okres stażu.

Potwierdzenia – biblioteka szkolna i pedagogiczna.

5.

 

Utrwalenie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły.

Analiza dokumentacji szkoły:

- statut szkoły

- szkolny program wychowawczy.

IX 2014.

Dostosowanie własnego planu rozwoju do wymagań szkoły.

 

 

 

6.

Uczestniczenie w pracach związanych z realizacją podstawowych zadań szkoły

Organizowanie imprez świetlicowych i konkursów na terenie szkoły  i  poza nią.

Okres stażu.

Zaświadczenia, podziękowania, dyplomy ,

zdjęcia itd.

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego.

Opis realizacji planu rozwoju.

Autorefleksja.

Wnioski do dalszej pracy.

V. 2017.

Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego.

 

ROZPORZĄDZENIE §8 ust.2 pkt.2

 

 

Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

 

 

Lp.

Zadania do realizacji

Formy realizacji

Termin

Dowody realizacji

1.

Opublikowanie w portalu edukacyjnym planu rozwoju

zawodowego.

Opracowanie planu rozwoju i umieszczenie go w Internecie.

( np. www.literka.pl)

I X –X 2014.

Sprawozdanie.

2.

Gromadzenie za pomocą Internetu materiałów metodycznych.

Przeglądanie publikacji z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej

(www.wychowawca.pl}

Okres stażu.

Artykuły, publikacje – wydruki.

3.

Przygotowanie dokumentacji rozwoju zawodowego  zastosowaniem technologii komputerowej.

Prawidłowo sporządzona dokumentacja ( strony internetowe MEN, ustawy i rozporządzenia)

Okres stażu.

Dokumentacja rozwoju zawodowego.

4.

Wykorzystanie programów komputerowych, encyklopedii multimedialnych, gier do pracy z uczniami

Opracowanie planu zajęć  z użyciem komputera  - Internetu i prowadzenie ich z uczniami.

Okres stażu.

Plan zajęć komputerowych.

Wykaz tych programów.

Potwierdzenie dyrektora szkoły.

5.

 Stosowanie technologii komputerowej w opracowaniu pomocy dydaktycznych do pracy z uczniami.

Korzystanie z Internetu, encyklopedii multimedialnych w celu przygotowania pomocy dydaktycznych dla uczniów; kolorowanki, krzyżówki,

Scrabble.

Okres stażu.

Pomoce wykonane technologią komputerową.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ROZPORZĄDZENIE §8 ust.2 pkt.3

 

Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem  innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.

 

 

 

1.

Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli.

Opracowanie scenariuszy zajęć.

Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli.

Okres stażu.

Sprawozdanie.

Scenariusze zajęć.

Potwierdzenie dyrektora szkoły.

 

 

 

2.

Opublikowanie i prowadzenie własnej strony internetowej dotyczącej stażu.

Umieszczenie planu własnego planu rozwoju zawodowego.

Zdjęcia z imprez świetlicowych i prac plastycznych dzieci.

Scenariusze imprez świetlicowych

Okres stażu.

Wydruk własnej strony internetowej.

3.

Utworzenie „ biblioteczki wychowawcy świetlicy”

Zakup pozycji książkowych z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej w pracy wychowawcy świetlicy.

Okres stażu.

Bibliografia;

Potwierdzenie dyrektora szkoły.

4.

Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów opiekuńczo- wychowawczych.

Aktywna realizacja zadań opiekuńczo-wychowawczych. Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym

Okres stażu.

Sprawozdanie.

Potwierdzenie dyrektora szkoły.

 

 

5.

Przygotowanie referatu

„Świetlica dla ucznia”.

Opracowanie referatu

I przedstawienie innym wychowawcom świetlicy.

Rok szkolny

2014/2015

 Sprawozdanie.

Referat.

Potwierdzenie

dyrektora szkoły.

6.

Przygotowanie scenariuszy imprez świetlicowych.

Opracowanie komputerowe scenariuszy imprez i ich wdrożenie.

Rok szkolny 2014/2015

Sprawozdanie.

Potwierdzenie dyrektora szkoły.

 

 

 

 

 

 

 

 

ROZPORZĄDZENIE §8 ust.2 pkt.4

 

Realizacja co najmniej trzech z sześciu zadań

 

A  -Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.

1.

Opracowanie programu wychowawczego do pracy w świetlicy szkolnej.

Wdrożenie programu wychowawczego.

Okres stażu.

Opracowany program.

Sprawozdanie.

Potwierdzenie dyrektora szkoły.

 

2.

Opracowanie i realizacja warsztatów dla uczniów:

„ Integracja grupy”

„Lęk, agresja i stres w szkole”

Prowadzenie cyklu warsztatów dla uczniów.

Okres stażu.

Program i scenariusze warsztatów.

Potwierdzenie dyrektora szkoły.

C - Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczo – opiekuńczych.

1.

Prowadzenie sekcji gier logicznego myślenia – Scrabble w skole

Opracowanie planu zajęć sekcji scrabblistów.

Wykorzystanie Internetu w zajęciach

www.zagraj.pl

Okres stażu.

(Raz  w tygodniu)

Sprawozdanie.

Turnieje scrabblowe.

Potwierdzenie dyrektora szkoły.

2.

Prowadzenie sekcji artystycznych

„Mały artysta”

 

Konkursy plastyczne i muzyczne.

Opracowanie regulaminu konkursów.

Okres stażu.

(Raz w tygodniu)

Regulaminy konkursów i scenariusze zajęć.

Potwierdzenie dyrektora szkoły.

 

E – Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.

 

1.

Współpraca z pedagogiem, psychologiem szkolnym i wychowawcami klas.

Prowadzenie rozmów w celu rozwiązywania problemów wychowawczo- dydaktycznych uczniów.

Okres stażu.

Sprawozdanie.

Potwierdzenie  dyrektora szkoły.

2.

 

 

 

 

 

Aktywna realizacja zadań opiekuńczych i wychowawczych.

Współpraca z rodzicami.

Prowadzenie rozmów z rodzicami.

Prowadzenie tablicy dla rodziców o trudnościach wychowawczych.

 

 

 

Okres stażu.

Sprawozdanie.

Potwierdzenie dyrektora szkoły.

 

 

 

 

 

3.

Zintegrowanie rodziców z kadrą wychowawców świetlicy.

Udział rodziców w imprezach świetlicowych

Raz w  roku.

Sprawozdanie.

Zdjęcia.

Potwierdzenie dyrektora szkoły.

4.

Współpraca z PCK

Kwesta majowa.

Raz w

roku .

Sprawozdanie.

Potwierdzenie z PCK.

5.

Współpraca ze Strażą Miejską – Warszawa – Białołęka,

Spotkania z funkcjonariuszami Straży Miejskiej- pogadanka o bezpieczeństwie.

Raz w roku.

Sprawozdanie.

Zdjęcia

Potwierdzenie ze Straży Miejskiej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ROZPORZĄDZENIE §8 ust.2 pkt.5

 

Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiku i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.

1.

Doskonalenie kompetencji wychowawczych.

Opis i analiza 2 przypadków rozpoznawania i rozwiązywania problemów wychowawczych.

Okres stażu.

Dokumentacja opisu.

                           

                                                                                                                                  

 

 

                                                           

 

 

© 2013-2024 PRV.pl
Strona została stworzona kreatorem stron w serwisie PRV.pl