www.swietlica-warszawa.opx.pl
PRZ- Plan rozwoju zawodowego , który został przeze mnie opracowany jest kontynuacją mojej 22- letniej pracy w zawodzie nauczyciela – wychowawcy. Stanowi on rozwinięcie mojej dotychczasowej pracy dydaktyczno – wychowawczej.
Opracowany przeze mnie plan rozwoju zawodowego uwzględnia zadania i potrzeby wynikające z podstawowej dokumentacji Szkoły Podstawowej Nr 355 w Warszawie.
ROZPORZĄDZENIE §8 ust.2 pkt.1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenia własnej pracy i podniesienia jakości pracy szkoły. |
|||||||||||||
Lp. |
Zadania do realizacji |
Formy realizacji |
Termin |
Dowody realizacji |
|||||||||
1. |
Utrwalenie procedur i wymagań kwalifikacyjnych niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego. |
Analiza przepisów prawa oświatowego ( ustawy i rozporządzenia). Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu na nauczyciela dyplomowanego. Opracowanie planu rozwoju zawodowego
|
IX 2014. |
Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zawodowego. |
|||||||||
2. |
Udział w szkoleniach, kursach, warsztatach, dotyczących doskonalenia zawodowego. |
Kursy, warsztaty, Szkolenia. |
Okres stażu –według harmonogramu szkoleń. |
Potwierdzenia, materiały metodyczne.
|
|||||||||
3. |
Dokumentacja realizacji planu rozwoju zawodowego. |
Gromadzenie dokumentacji w teczce. |
Okres stażu. |
Dokumenty i potwierdzenia. |
|||||||||
4. |
Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej oraz interesujących artykułów w czasopismach pedagogicznych. |
Czytanie literatury i czasopism pedagogicznych. |
Okres stażu. |
Potwierdzenia – biblioteka szkolna i pedagogiczna. |
|||||||||
5.
|
Utrwalenie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły. |
Analiza dokumentacji szkoły: - statut szkoły - szkolny program wychowawczy. |
IX 2014. |
Dostosowanie własnego planu rozwoju do wymagań szkoły.
|
|||||||||
6. |
Uczestniczenie w pracach związanych z realizacją podstawowych zadań szkoły |
Organizowanie imprez świetlicowych i konkursów na terenie szkoły i poza nią. |
Okres stażu. |
Zaświadczenia, podziękowania, dyplomy , zdjęcia itd.
|
|||||||||
7.
|
Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego. |
Opis realizacji planu rozwoju. Autorefleksja. Wnioski do dalszej pracy. |
V. 2017. |
Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego. |
|||||||||
ROZPORZĄDZENIE §8 ust.2 pkt.2
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
|
|||||||||||||
Lp. |
Zadania do realizacji |
Formy realizacji |
Termin |
Dowody realizacji |
|||||||||
1. |
Opublikowanie w portalu edukacyjnym planu rozwoju zawodowego. |
Opracowanie planu rozwoju i umieszczenie go w Internecie. ( np. www.literka.pl) |
I X –X 2014. |
Sprawozdanie. |
|||||||||
2. |
Gromadzenie za pomocą Internetu materiałów metodycznych. |
Przeglądanie publikacji z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej (www.wychowawca.pl} |
Okres stażu. |
Artykuły, publikacje – wydruki. |
|||||||||
3. |
Przygotowanie dokumentacji rozwoju zawodowego zastosowaniem technologii komputerowej. |
Prawidłowo sporządzona dokumentacja ( strony internetowe MEN, ustawy i rozporządzenia) |
Okres stażu. |
Dokumentacja rozwoju zawodowego. |
|||||||||
4. |
Wykorzystanie programów komputerowych, encyklopedii multimedialnych, gier do pracy z uczniami |
Opracowanie planu zajęć z użyciem komputera - Internetu i prowadzenie ich z uczniami. |
Okres stażu. |
Plan zajęć komputerowych. Wykaz tych programów. Potwierdzenie dyrektora szkoły. |
|||||||||
5. |
Stosowanie technologii komputerowej w opracowaniu pomocy dydaktycznych do pracy z uczniami. |
Korzystanie z Internetu, encyklopedii multimedialnych w celu przygotowania pomocy dydaktycznych dla uczniów; kolorowanki, krzyżówki, Scrabble. |
Okres stażu. |
Pomoce wykonane technologią komputerową.
|
|||||||||
ROZPORZĄDZENIE §8 ust.2 pkt.3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.
|
|||||||||||||
1. |
Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli. |
Opracowanie scenariuszy zajęć. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli. |
Okres stażu. |
Sprawozdanie. Scenariusze zajęć. Potwierdzenie dyrektora szkoły.
|
|||||||||
2. |
Opublikowanie i prowadzenie własnej strony internetowej dotyczącej stażu. |
Umieszczenie planu własnego planu rozwoju zawodowego. Zdjęcia z imprez świetlicowych i prac plastycznych dzieci. Scenariusze imprez świetlicowych |
Okres stażu. |
Wydruk własnej strony internetowej. |
|||||||||
3. |
Utworzenie „ biblioteczki wychowawcy świetlicy” |
Zakup pozycji książkowych z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej w pracy wychowawcy świetlicy. |
Okres stażu. |
Bibliografia; Potwierdzenie dyrektora szkoły. |
|||||||||
4. |
Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów opiekuńczo- wychowawczych. |
Aktywna realizacja zadań opiekuńczo-wychowawczych. Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym |
Okres stażu. |
Sprawozdanie. Potwierdzenie dyrektora szkoły.
|
|||||||||
5. |
Przygotowanie referatu „Świetlica dla ucznia”. |
Opracowanie referatu I przedstawienie innym wychowawcom świetlicy. |
Rok szkolny 2014/2015 |
Sprawozdanie. Referat. Potwierdzenie dyrektora szkoły. |
|||||||||
6. |
Przygotowanie scenariuszy imprez świetlicowych. |
Opracowanie komputerowe scenariuszy imprez i ich wdrożenie. |
Rok szkolny 2014/2015 |
Sprawozdanie. Potwierdzenie dyrektora szkoły.
|
|||||||||
ROZPORZĄDZENIE §8 ust.2 pkt.4
Realizacja co najmniej trzech z sześciu zadań
A -Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. |
|||||||||||||
1. |
Opracowanie programu wychowawczego do pracy w świetlicy szkolnej. |
Wdrożenie programu wychowawczego. |
Okres stażu. |
Opracowany program. Sprawozdanie. Potwierdzenie dyrektora szkoły.
|
|||||||||
2. |
Opracowanie i realizacja warsztatów dla uczniów: „ Integracja grupy” „Lęk, agresja i stres w szkole” |
Prowadzenie cyklu warsztatów dla uczniów. |
Okres stażu. |
Program i scenariusze warsztatów. Potwierdzenie dyrektora szkoły. |
|||||||||
C - Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczo – opiekuńczych. |
|||||||||||||
1. |
Prowadzenie sekcji gier logicznego myślenia – Scrabble w skole |
Opracowanie planu zajęć sekcji scrabblistów. Wykorzystanie Internetu w zajęciach www.zagraj.pl |
Okres stażu. (Raz w tygodniu) |
Sprawozdanie. Turnieje scrabblowe. Potwierdzenie dyrektora szkoły. |
|||||||||
2. |
Prowadzenie sekcji artystycznych „Mały artysta”
|
Konkursy plastyczne i muzyczne. Opracowanie regulaminu konkursów. |
Okres stażu. (Raz w tygodniu) |
Regulaminy konkursów i scenariusze zajęć. Potwierdzenie dyrektora szkoły. |
|||||||||
E – Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.
|
|||||||||||||
1. |
Współpraca z pedagogiem, psychologiem szkolnym i wychowawcami klas. |
Prowadzenie rozmów w celu rozwiązywania problemów wychowawczo- dydaktycznych uczniów. |
Okres stażu. |
Sprawozdanie. Potwierdzenie dyrektora szkoły. |
|||||||||
2.
|
Aktywna realizacja zadań opiekuńczych i wychowawczych. Współpraca z rodzicami. |
Prowadzenie rozmów z rodzicami. Prowadzenie tablicy dla rodziców o trudnościach wychowawczych.
|
Okres stażu. |
Sprawozdanie. Potwierdzenie dyrektora szkoły.
|
|||||||||
3. |
Zintegrowanie rodziców z kadrą wychowawców świetlicy. |
Udział rodziców w imprezach świetlicowych |
Raz w roku. |
Sprawozdanie. Zdjęcia. Potwierdzenie dyrektora szkoły. |
|||||||||
4. |
Współpraca z PCK |
Kwesta majowa. |
Raz w roku . |
Sprawozdanie. Potwierdzenie z PCK. |
|||||||||
5. |
Współpraca ze Strażą Miejską – Warszawa – Białołęka, |
Spotkania z funkcjonariuszami Straży Miejskiej- pogadanka o bezpieczeństwie. |
Raz w roku. |
Sprawozdanie. Zdjęcia Potwierdzenie ze Straży Miejskiej.
|
|||||||||
ROZPORZĄDZENIE §8 ust.2 pkt.5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiku i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. |
|||||||||||||
1. |
Doskonalenie kompetencji wychowawczych. |
Opis i analiza 2 przypadków rozpoznawania i rozwiązywania problemów wychowawczych. |
Okres stażu. |
Dokumentacja opisu. |
|||||||||